Москва
Резюме № 48642953
Обновлено 3 июня 2020
Превью фото соискателя

Marketing Director

Была больше месяца назад
По договорённости
Соискатель скрыл дату рождения
Москваготова к переезду
Занятость
полная занятость
Гражданство
Россия
Контакты
Телефон

Почта
Будут доступны после открытия
Фото, имя и контакты доступны только авторизованным пользователям

Опыт работы 29 лет и 4 месяца

    • Июль 2018 – работает сейчас
    • 7 лет и 5 месяцев

    Interim Marketing Manager

    Selfemployed

    Обязанности и достижения:

     Achievements: Developed and implemented marketing strategy for - Russian pharmaceutical holding (Brand building using the Traditional and Digital communication channels, creative development strategy, loyalty programs for the end consumer and for medical specialists, partnerships with B2B, analysis of the sales funnel effectiveness and efficiency for each channel) - Local full service Agency - Startup (Based on Agency capabilities emphasized key business areas to attract clients and achieve business targets on billings, developed Agency credentials presentations for different business verticals, conducted meetings with potential clients) - International Creative and Digital Agency (Defined vehicles to increase brand awareness; settled up points for business relationship within Group M; initiated partnership between the Agency and vendor for existing client for new positioning development)
    • Октябрь 2016 – июнь 2018
    • 1 год и 9 месяцев

    Group Head

    Пепсико Россия
    Non-alcoholic Beverages (Production), Snacks (Manufacturing), Non-alcoholic Beverages (Promotion, Wholesale), Baby Food (Promotion, Wholesale), Baby Food (Production)

    Обязанности и достижения:

    Responsible for Dairy brands (Agusha, Domik v Derevne, Chudo, Lamber, Imunele, Opolie, Vesely Molochnik, etc..) Managed budget exceeded 3bn rub Projects managed:�• 2017, 2018 «Maslenitsa” -Brand “Domik v Derevne” integration to TV content + own content development. “Ideal brand for cooking” attribution increased 7pp 15% CPC decreased due to optimization of Key message and Communications channels • 2017 «Agusha – Yandex.Taxi». - 90+% of Moms covered in Moscow, St.Petersburg, Nizhny Novgorod - Brand I Trust +2pp; • 2017 Optimized PPC strategy for Agusha brand - CPL decrease for more than 40%; • 2017, 2018 Optimized communication message and message delivery for Agusha�- more than 700,000 moms attributed according to the age of child; - Timie on site increased by 23% due to improved targeting and message delivery correlation to the baby’s age; • 2017, 2018 Programmatic campaigns optimization for Dairy brands�- Decreased site engagement cost by more than 25%; • 2017, 2018 Media and Channel mix optimized - Campaigns cost efficiency and effectiveness increased by 2-7%.
    • Октябрь 2012 – январь 2016
    • 3 года и 4 месяца

    Head of Media

    Johnson & Johnson

    Обязанности и достижения:

    • Responsible for Media Strategy, Communication, Media planning, effectiveness and efficiency of the campaigns Integrated 4 business units into one media deal Managed 3bn+ budget Projects Managed:�• 2012, 2015 Supervised media tender To evaluate proposals effectiveness and efficiency developed KPI system Acted as decision maker for region; • 2012 – 2015 IMC strategy and defining communications channels Developing key principles to choose communications channels resulted in Brand KPIs, Brand Awareness increase. Increased conversion of knowledge to usage • 2012 – 2015 Media KPI development; Media investments optimization +10% media effectiveness +17% media efficiency
    • Октябрь 2009 – июнь 2012
    • 2 года и 9 месяцев

    Marketing Communications Director CIS HQ

    LG Electronics RUS
    Household Appliances, Electronics, Climate Control Equipment (Manufacturing), Household Appliances, Electronics, Climate Control Equipment (Promotion, Wholesale)

    Обязанности и достижения:

    Responsible for effective communications and media investments for the region Projects Managed:�• 2010 «Заботимся о том, что дорого вам» Communications platform developed. Creatives produced https://youtu.be/l4u8vc10NcY https://youtu.be/PSESaiZ5W3k https://youtu.be/g-JxpP-fEG8 40% sales increase in washing machines category - Platform fits the Eastern Europe consumers. Extra value for royalties gained • 2010 Econometric modelling and strategy developed - 24% Media budget optimization - +18% media effectiveness and efficiency
    • Март 2007 – сентябрь 2009
    • 2 года и 7 месяцев

    Media Manager

    Johnson & Johnson

    Обязанности и достижения:

    Build media operations Media Effectiveness management Sponsorship projects launch Effectiveness measurement
    • Март 2003 – февраль 2007
    • 4 года

    Media Group Head

    MindShare Russia
    Marketing, Advertising, Designer, Event and PR Agencies

    Обязанности и достижения:

    Strategic and tactical media planning, Buying, Sponsorship. Building effective teams according to the Clients requirements Clients: Gillette, Kimberly Clark, SEB Groupe, Samsung, Sadia, UIP (United International Pictures), Hindustan Lever, ICICI Bank, PIT International
    • Май 1995 – октябрь 2002
    • 7 лет и 6 месяцев

    Media Manager, Promotion Manager

    Procter & Gamble
    Household Cleaning Products, Fragrance, Cosmetics (Promotion, Wholesale), Household Cleaning Products, Fragrance, Cosmetics (Manufacturing)

    Обязанности и достижения:

    Strategic counsel for “Hair Care” and “Home Cleansing” Categories Operational Media planning and budget control (for all P&G brands, including Cosmetic & Fragrancies Managing BTL activities

Образование

Обо мне

Дополнительные сведения:

B2C Marketing, Digital Marketing, Маркетинговый анализ, Маркетинговое планирование, Разработка маркетинговой стратегии, Проведение рекламных кампаний, Маркетинговые стратегии, Коммуникационная стратегия, KPI, Маркетинговые коммуникации, Стратегический маркетинг, Планирование маркетинговых кампаний, Интернет-реклама, Планирование рекламных кампаний, Продвижение бренда, Проведение презентаций, Воронка продаж, Креативные концепции, Медиапланирование, Подготовка презентаций, Проведение тендеров, Маркетинговые исследования, Ведение переговоров, Управление проектами

Иностранные языки

  • Английский язык — cвободное владение
  • Французский язык — базовый

Водительские права

  • B — легковые авто
Фото, имя и контакты доступны только авторизованным пользователям
Обновлено в 17:40Последнее место работы (2 года и 4 мес.)Директор по маркетингу / Руководитель отдела маркетингаМай 2023 – сентябрь 2025
Обновлено 14 октября
Превью фото соискателя
Marketing Directorз/п не указана
Последнее место работы (8 мес.)Бренд ДиректорМарт 2025 – работает сейчас
Обновлено 25 сентябряПоследнее место работы (5 мес.)Strategy and Analytics ManagerИюнь 2025 – работает сейчас
Обновлено 13 ноябряПоследнее место работы (4 года и 9 мес.)Бренд-менеджерФевраль 2021 – работает сейчас
Обновлено 22 ноябряПоследнее место работы (1 год и 5 мес.)Директор по маркетингу, рекламе и PRФевраль 2024 – июль 2025
Обновлено вчера
Обновлено в 16:35Последнее место работы (10 лет и 11 мес.)Генеральный директорЯнварь 2015 – работает сейчас
Обновлено в 17:32Последнее место работы (10 лет)Коммерческий директорНоябрь 2015 – работает сейчас
Обновлено 7 ноябряПоследнее место работы (7 лет и 3 мес.)Руководитель отдела рекламыАвгуст 2018 – работает сейчас
Обновлено в 17:50Последнее место работы (8 лет и 6 мес.)Директор отдела маркетингаСентябрь 2016 – март 2025
Работа в МосквеРезюмеТоп-персоналМаркетинг, реклама, PR

Смотрите также резюме