Москва
Резюме № 50465825
Обновлено 28 марта 2021
no-avatar

Marketing Director Russia & CIS

Была больше месяца назад
По договорённости
45 лет (родилась 15 октября 1980)
Москваготова к переезду
Занятость
полная занятость
Гражданство
Россия
Контакты
Телефон

Почта
Будут доступны после открытия
Фото, имя и контакты доступны только авторизованным пользователям

Опыт работы 17 лет и 4 месяца

    • Октябрь 2019 – август 2020
    • 11 месяцев

    Marketing Director of OIL&FATS business / RF and export countries

    Rusagro

    Обязанности и достижения:

    Key responsibilities: - Strategy definition and implementation for key business directions: sauce and mayonnaise, sunflower oil, margarines & spreads - Business plan development and implementation - Full communication mix development and implementation (insights, media strategy & planning, creative development and execution etc.) - Innovation leadership: ideation, consumer validation, development and commercialization - Pricing strategy definition and implementation control - P&L management - Grow, develop & manage department of 52 people (6 direct reports), consisting of marketing, communication, R&D and innovation, research and media teams.
    • Февраль 2014 – апрель 2019
    • 5 лет и 3 месяца

    Marketing director health brands (activia, actimel, bio balance)

    Danone Russia

    Обязанности и достижения:

    Key responsibilities: - Health brands growth opportunities identification and Growth strategy development - Brands positioning development / sharpening; 100% local marketing mix (including communication) development and implementation (including strong Digital support) - Innovation leadership (all INNOs were developed locally) - P&L management, Resources prioritization and allocation, Profitability growth - Portfolio & price strategy development and implementation - Grow, develop & manage marketing team of 11 people - Ensure strategy and plans understanding, alignment, support & due actions at key levels within CBU: Board of GM & VPs, Sales organization, R&D, Operations, Finance
    • Январь 2012 – январь 2014
    • 2 года и 1 месяц

    Marketing manager of regional chocolate brands cee (central & eastern europe)

    Mondelez International (Kraft Foods)

    Обязанности и достижения:

    Responsibilities: Drive regional brands growth by improvement of marketing programs effectiveness, strong NPD agenda, scale efficiencies & de-complexity initiatives Manage regional brands in partnership with regional & BU stakeholders to: a) Support BU’s in defining strategic role of regional brands, sharpening positioning/brand idea and key equity programmes b) Develop and implement regional brands turnover plan for 2012-2013 c) Develop regional activation plan as an integrated approach that is kept updated, reviewed and synergised among BUs d) Identify & lead regional NPD platforms to drive brands growth. Create regional scale by scaling up across multiple countries e) Develop and implement regional impulse strategy f) Drive marketing excellence through the organization by facilitating the transfer of marketing best practices from within and outside of the region g) Lead regional initiatives for de-complexity within sourcing clusters h) Manage creative and media agency relationship via periodic reviews and implementing measures to improve agency effectiveness i) Own and drive the creation and development of regional BET (brand equity teams) for accelerated growth through more effective, scaled management of regional brands
    • Сентябрь 2009 – декабрь 2011
    • 2 года и 4 месяца

    GROUP BRAND MANAGER ALPEN GOLD UMBRELLA (tablets, pralines, impulse, biscuits)

    Крафт Фудс Рус, ООО
    Снеки (продвижение, оптовая торговля), Снеки (производство), Чай, кофе (продвижение, оптовая торговля), Чай, кофе (производство)

    Обязанности и достижения:

    Responsibilities: a) Define Alpen Gold umbrella and portfolio strategy b) Support marketing manager in setting up short and long term business objectives for Alpen Gold umbrella: NR, GP%, OI, market share targets c) Track business objectives delivery and P&L dynamic, correct YTG and FY estimates, in case of underdelivery develop and implement action plan d) Develop and implement brand plans e) Develop and implement NPD pipefill f) Track and analyze market and consumer data – develop recommendation and revisit umbrella strategy: price, communication, activation, NPD g) Work in multifunctional teams to implement Alpen Gold related projects (e.g. new launches, distribution drive programs etc.) h) Motivate, grow and manage 5 people team
    • Июль 2007 – август 2009
    • 2 года и 2 месяца

    SENIOR BRAND MANAGER ALPEN GOLD CHOCOLATE (tablets, pralines)

    Крафт Фудс Рус, ООО
    Снеки (продвижение, оптовая торговля), Снеки (производство), Чай, кофе (продвижение, оптовая торговля), Чай, кофе (производство)

    Обязанности и достижения:

    Responsibilities: The same as on GBM position, but limited with chocolate business scale Motivate, grow and manage 3 people team
    • Октябрь 2005 – июнь 2007
    • 1 год и 9 месяцев

    Group brand manager

    Imperial Tobacco Group (TOBACCO INDUSTRY)

    Обязанности и достижения:

    A) West brand negative trend reversal: new ATL campaign development and launch, TTL and HoReCa activation plan development and implementation, bring NPD pipefill into the market b) Maxim brand momentum support: keep brands’ growing trend trough new 360 degree campaign and trade marketing programs
    • Декабрь 2002 – октябрь 2005
    • 2 года и 11 месяцев

    OTC brand manager

    LEK PHARMACEUTICALS D.D (member of Sandoz BU of Novartis group since 2003)

    Обязанности и достижения:

    Brands’ positioning sharpening, new communication development, Opinion leaders activation program development, new products launches

Образование

Обо мне

Дополнительные сведения:

Ответственность

Иностранные языки

  • Английский язык — cвободное владение
Фото, имя и контакты доступны только авторизованным пользователям
Обновлено вчераПоследнее место работы (2 года и 4 мес.)Директор по маркетингу / Руководитель отдела маркетингаМай 2023 – сентябрь 2025
Обновлено 27 ноябряПоследнее место работы (6 мес.)Специалист ИТИюнь 2025 – работает сейчас
Обновлено 14 октября
Превью фото соискателя
Marketing Directorз/п не указана
Последнее место работы (9 мес.)Бренд ДиректорМарт 2025 – работает сейчас
Обновлено 25 сентябряПоследнее место работы (6 мес.)Strategy and Analytics ManagerИюнь 2025 – работает сейчас
Обновлено 27 ноябряПоследнее место работы (1 год и 1 мес.)Директор по развитиюНоябрь 2024 – работает сейчас
Обновлено 9 декабряПоследнее место работы (3 года и 3 мес.)Руководитель по маркетингу и специальным проектамМай 2022 – август 2025
Обновлено 19 ноябряПоследнее место работы (3 года и 6 мес.)Руководитель центрального отдела продажИюнь 2022 – работает сейчас
Обновлено вчераПоследнее место работы (10 лет и 11 мес.)Генеральный директорЯнварь 2015 – работает сейчас
Обновлено 8 декабряПоследнее место работы (7 мес.)Руководитель отдела маркетинга и рекламыФевраль 2018 – сентябрь 2018
Обновлено 5 декабряПоследнее место работы (1 год и 5 мес.)Менеджер по рекламеИюль 2023 – декабрь 2024
Работа в МосквеРезюмеТоп-персоналМаркетинг, реклама, PR

Смотрите также резюме



Программа ЭВМ SuperJob и Программные модули включены в Реестр российского программного обеспечения (ПО), реестровая запись № 9280 от 20.02.2021г. Программный интерфейс API SuperJob включен в Реестр российского программного обеспечения (ПО), реестровая запись № 11081 от 20.07.2021г.

© 2000–2025 SuperJob