Москва
Резюме № 50343808
Обновлено 15 марта 2021
Превью фото соискателя

Marketing Manager, Brand Director

Была больше месяца назад
350 000 ₽
48 лет (родилась 31 июля 1977)
Москва
Условия занятости
Полная занятость
Стандартный график
В офисе/На объекте
Гражданство
Россия
Контакты
Телефон

Почта
Будут доступны после открытия
Фото, имя и контакты доступны только авторизованным пользователям

Опыт работы 22 года и 8 месяцев

    • Сентябрь 2015 – работает сейчас
    • 10 лет и 4 месяца

    Marketing Manager

    Moet Hennessy Russia, Москва

    Обязанности и достижения:

    Main achievements: Launch of new categories for the company - Sparkling and Still wines; grow total company volume by 8% within 4 years due to new categories. Relaunch of Veuve Clicquot brand position with focus on Russian consumer. Secure #1 position in Brand Health Tracker metrics. Launch of local trainers educational project in 6 cities Strategic job duties: Developing local, "glocal" brand strategies, adapting global brand strategies to the local market Brand communication strategy On-/off-trade strategy development for champagne category Brand Planning Budget planning Brand activities: ATL: 360 PR projects Influencer marketing Special projects with Media Houses Collaboration with strategic partners: St-Petersburg Economic Forum, Bolshoi Theatre, Garage Museum, Cosomoscow Art Fair, Usadba Jazz Festival, Alfa Future People BTL: In-store visibility, shop-in-shop projects Consumer education Consumer promotion Trade personnel engagement: education and incentive programs Category management, Customer Marketing Plan projects B2B/B2C: Tailor-made projects for Ultra High Net Worth Individuals Managerial: Team of 2 Brand Managers. Develop, motivate the team Team of 6 local trainers. Recruitment, coaching, firing
    • Апрель 2013 – сентябрь 2015
    • 2 года и 6 месяцев

    Senior Brand Manager Hennessy X.O, Ultra Prestige

    Moet-Hennessy Russia
    Alcoholic Drinks (Promotion, Wholesale)

    Обязанности и достижения:

    Main achievements: 360 degrees Hennessy 250th anniversary program Relaunch of Hennessy Foundation (cultural institution collaborating with Russia's most prominent theatres and museums) Strategic: Full support of Hennessy X.O, Ulta Prestige Brand communication strategy On-/off-trade strategy development Brand Planning Budget planning Brand activities: ATL: Brand PR events Collaboration with Russia's largest cultural institutions: Bolshoi Theatre, the Hermitage, Mariinsky Theatre, Russky Museum, Pushkinsky Museum press and digital special project BTL: Relaunch of cognac consumption pattern with on-trade consumers In-store visibility, shop-in-shop projects Consumer promotions Trade engagement: education and incentive B2B/B2C: Strong focus on High Net Worth Individuals
    • Август 2011 – март 2013
    • 1 год и 8 месяцев

    Senior Brand Manager Famous Grouse, Cutty Sark

    Maxxium Russia

    Обязанности и достижения:

    Main achievements: Growth of Famous Grouse market share from 4% to 15%; Brand Awareness from 2% to 45% Part of Famous Grouse global rebranding team Relaunch of Cutty Sark after changing distributor Strategic: Brand communication strategy On-/off-trade strategy development Brand Planning Budget planning Pricing strategy Team management: 3 subordinates: Brand Manager, Junior Brand Manager, Brand Ambassador Brand activities: ATL: TV, press, Internet, PR, events BTL: consumer promo off/on-trade, packaging 360 degress campaigns
    • Апрель 2007 – август 2011
    • 4 года и 5 месяцев

    Brand Manager The Famous Grouse

    Maxxium Russia (premium alcohol importer and distributor)

    Обязанности и достижения:

    Full support of The Famous Grouse (Scotch whisky, Standard segment) brand on the Russian market: Strategic: brand planning adopting international brand strategy to the Russian market budgeting (marketing and trade) pricing NPD research and analysis ATL: Events PR Digital: site creation, promotions, CRM BTL: consumer promotions in off- and on-trade (GWP, self-run) trade promotions merchandising and consultants POSM design and production
    • Август 2006 – апрель 2007
    • 9 месяцев

    Brand Manager Az

    Tradition for Quality

    Обязанности и достижения:

    Full support of Az (Russian vodka, Super Premium segment) brand: Strategic: brand strategy development; brand planning; NPD; research and analysis. ATL: press; in-door. BTL: trade promotions; merchandising and consultants; POSM design and production.
    • Июнь 2005 – август 2006
    • 1 год и 3 месяца

    Junior Brand Manager Staropramen

    Sun Interbrew

    Обязанности и достижения:

    Support of Staropramen (licensed Russian beer, Premium segment) brand on the Russian market: Strategic: brand planning; adopting international brand strategy to the Russian market; budgeting; research and analysis. ATL: TV; press; Internet (site creation, promotions). BTL: consumer promotions in off- and on-trade (GWP); trade promotions; POSM design.
    • Май 2003 – июнь 2005
    • 2 года и 2 месяца

    Marketing Assistant

    Procter&Gamble

    Обязанности и достижения:

    Support of Marketing team - Paper (brands: Always, Alldays, Discreet, Tampax, Pampers): Administrative: global visits agendas and full support; databases; budget tracking. Marketing: research support; translations and copyright.

Условия занятости

  • Подходящие условия занятости
Полная занятость
Стандартный график
В офисе/На объекте

Образование

Обо мне

Дополнительные сведения:

Professional in alcohol and luxury business, good team player, high level of empathy

Иностранные языки

  • Английский язык — cвободное владение
  • Немецкий язык — базовый
  • Французский язык — базовый
  • Испанский язык — базовый
Фото, имя и контакты доступны только авторизованным пользователям
Обновлено вчераПоследнее место работы (2 года и 4 мес.)Директор по маркетингу / Руководитель отдела маркетингаМай 2023 – сентябрь 2025
Обновлено 25 сентябряПоследнее место работы (6 мес.)Strategy and Analytics ManagerИюнь 2025 – работает сейчас
Обновлено 8 декабря
no-avatar
Marketing manager130 000 ₽
Обновлено 16 декабряПоследнее место работы (1 год и 4 мес.)Deputy Head of Sales Department / KAM federal clientsАвгуст 2024 – работает сейчас
Обновлено 10 ноября
no-avatar
Marketing managerз/п не указана
Последнее место работы (18 лет и 1 мес.)Marketing managerНоябрь 2007 – работает сейчас
Обновлено 24 ноября
no-avatar
Marketing and PR managerз/п не указана
Обновлено 27 ноябряПоследнее место работы (6 мес.)Специалист ИТИюнь 2025 – работает сейчас
Работа в МосквеРезюмеМаркетинг, реклама, PRМаркетинг

Смотрите также резюме




Общество с ограниченной ответственностью «СуперДжоб» Г.Москва, ул. Дмитровка М, дом 20 ИНН 7702319337 ОКВЭД 63.11.1 vip@superjob.ru +7(495)7907277 Программа ЭВМ SuperJob и Программные модули включены в Реестр российского программного обеспечения (ПО), реестровая запись № 9280 от 20.02.2021г. Программный интерфейс API SuperJob включен в Реестр российского программного обеспечения (ПО), реестровая запись № 11081 от 20.07.2021г.
© 2000–2025 SuperJob