Москва
Резюме № 4214688
Обновлено 25 января 2024
Превью фото соискателя

Customer Service Manager

Был больше месяца назад
По договорённости
60 лет (родился 09 октября 1965), cостоит в браке, есть дети
Москваготов к переезду
Занятость
полная занятость
Гражданство
не указано
Контакты
Телефон

Почта
Будут доступны после открытия
Фото, имя и контакты доступны только авторизованным пользователям

Опыт работы 35 лет и 9 месяцев

    • Апрель 2011 – декабрь 2023
    • 12 лет и 9 месяцев

    Customer Care and Services Manager

    GE Grid Solutions /Grid Automation , Москва

    Обязанности и достижения:

    1. Driving growth and managing of regional (Russia and CIS) customer support activities (+20% YTY before 2015): - Service Sales management (field maintenance, training, repairs, consulting, retrofit) - opportunities search/control, order forecast, cost estimation, price setting, 223-FZ tender management, contract negotiation/approval; - Local Repair process supervision (local repair center facilities, work force, spare parts turnover, tools & methods, works instructions, process flows, factory communication, customer satisfaction follow up, improvement plan follow up); - Customer Training process supervision (training center facilities, training courses content update/modification, course schedule and cancellation, customer satisfaction follow up, improvement plan follow up) - Technical Support process supervision (hot line/helpdesk, customer issue sorting/solving/follow up); - Warranty management (cost of non-quality collection and report); - Customer complaints management; - Customer satisfaction management; - Note: No direct reports, matrix structure
    • Июнь 2008 – март 2011
    • 2 года и 10 месяцев

    Sales (interim) Director DC Telecom

    Emerson Network Power, Москва

    Обязанности и достижения:

    • Manage sales (4 people) and service department (4 people) in a matrix international organization in the fileld of telecom power supplies equipment. Responsible for obtaining sales budget (up 10 MUSD) and profitability for equipment and service. • Ensure timely and accurate financial planning and reporting within local/EMEA/US business processes. • Developing key customer contacts on medium-top level • Planning marketing strategy and execution of marketing activities (seminars, WEB-site, trade shows, etc) • Developing and improving internal work procedures, sales and service tools and information systems
    • Сентябрь 2006 – июнь 2008
    • 1 год и 10 месяцев

    Project Sales Manager / Product Manager (Group Leader)

    Emerson Network Power, Москва

    Обязанности и достижения:

    • Achieving individual and group sales objectives (sales & project management of complex projects for telecom DC power supply systems (up to 2-3 MUSD annually), • Managing subcontractors and local suppliers • Managing a sales support group (2 persons) • Managing the actual product portfolio (pricing, product configurators, product plans, product homologation (certification), user manuals, etc) • Developing customer relations on intermediate level • Managing sales and purchasing contracts preparation and execution
    • Сентябрь 2003 – сентябрь 2006
    • 3 года и 1 месяц

    Project Sales Manager

    “Emerson” LLC (Moscow) - Emerson Network Power Division, Москва

    Обязанности и достижения:

    • Achieving individual and group sales objectives (sales & project management of complex projects for telecom DC power supply systems (up to 1 MUSD annually) • Development of customized technical solutions • Managing subcontractors and local suppliers • Developing customers relations, conducting sales presentations and negotiations to direct accounts (Vimpelcom, Megafon, MTS, etc.) • Preparation of both sales and purchasing contracts, cost and margin sheets • Planning and execution of Marketing activities (exhibitions, WEB, direct mail, etc.)
    • Апрель 2000 – сентябрь 2003
    • 3 года и 6 месяцев

    Sales Engineer

    Rep. office of “Emerson Energy Systems AB”, Sweden, Москва

    Обязанности и достижения:

    • Developing and managing regional sales through selected distributors and partners (channels) • Development of customized technical solutions • Developing customers relations, conducting sales presentations and negotiations to end-users • Managing product support (user manuals, brochures prices, etc) for all range of DC products • Planning and execution of Marketing activities and Brand development strategy
    • Апрель 1998 – апрель 2000
    • 2 года и 1 месяц

    Sales Engineer

    Ericsson, Москва

    Обязанности и достижения:

    • Development of customized technical solutions for all range of power and cooling products for Complex Ericsson projects (direct and indirect accounts) • Managing product support (user manuals, prices, configurators etc) for all range of products. • Planning and execution of Marketing activities and Brand development strategy
    • Январь 1991 – март 1998
    • 7 лет и 3 месяца

    Sales Engineer – Process Control Project Sales Manager

    JV “AvtoInfo” (Soviet- Yugoslav), Москва

    Обязанности и достижения:

    • Sales of PLC and SCADA systems and complex technological and energy control projects for automotive and tire industries • Development of customized technical solutions • Managing of full sales cycle – presale, sales, delivery, implementation and aftersales support
    • Апрель 1988 – январь 1991
    • 2 года и 10 месяцев

    Electrical Designer

    Scientific Research Institute“NIITavtoprom”, Москва

    Обязанности и достижения:

    • Development of sofware for automotive PLC (programmable logical control) and SCADA applications

Иностранные языки

  • Английский язык — cвободное владение
  • Сербский язык — разговорный

Водительские права

  • B — легковые авто
Фото, имя и контакты доступны только авторизованным пользователям
Похожие резюмеВсе 30 похожих резюме
Обновлено 6 октябряПоследнее место работы (12 лет и 10 мес.)Business Administrator of the Business Unit MD Totco (Instrumentation)Июнь 2009 – апрель 2022
Обновлено 21 мая 2019
Превью фото соискателя
Sales / Customer Service managerз/п не указана
Последнее место работы (13 лет и 6 мес.)Customer Service ManagerОктябрь 2005 – апрель 2019
Обновлено 8 октября 2008Последнее место работы (19 лет и 6 мес.)Order Desk SpecialistИюнь 2006 – работает сейчас
Обновлено 22 сентября 2022Последнее место работы (4 года и 7 мес.)Customer Service RepresentativeФевраль 2013 – сентябрь 2017
Обновлено 31 января 2018Последнее место работы (9 лет и 11 мес.)Переводчик английского языкаЯнварь 2016 – работает сейчас
Обновлено 6 мая 2024Последнее место работы (2 года и 5 мес.)Customer Service HeadИюнь 2023 – работает сейчас
Обновлено 13 марта 2021Последнее место работы (6 лет и 11 мес.)Менеджер по работе с VIP-клиентамиИюль 2006 – июнь 2013
Обновлено 31 мая 2017Последнее место работы (19 лет и 7 мес.)Various positions within the companyИюнь 1995 – январь 2015
Работа в МосквеРезюмеПродажиТовары народного потребленияcustomer service manager