Москва
Резюме № 26474912
Обновлено 14 июня 2014
no-avatar

Руководитель отдела маркетинга

Был больше месяца назад
По договорённости
44 года (родился 05 января 1981)
Москва
Занятость
не указано
Гражданство
не указано
Контакты
Телефон

Почта
Будут доступны после открытия
Фото, имя и контакты доступны только авторизованным пользователям

Опыт работы 10 лет и 4 месяца

    • Август 2003 – ноябрь 2013
    • 10 лет и 4 месяца

    Marketing Communications & PR Manager

    ООО "Тойота Мотор", Москва

    Обязанности и достижения:

    BRAND Brand communication strategy development Brand team and agencies management - goals and task setting 360 degree Launch campaign development (ATL, BTL, event, digital, Dealer activities, PR) ATL 3 years strategic business plan development - K.P.I, budgeting across line-up, effectiveness measurements goals Annual media strategy development and execution Defining effective media mix and strategy across all media channels DIGITAL Establishment of new digital area in Marketing department - setting targets, defining roles, approve strategy Hire dedicated staff and hold pitch for digital agency Digital communication strategy development - Social media, corporate website, online campaigns. Launch of Social media channel for Toyota Brand - FaceBook https://www.facebook.com/toyotarussia DEALER MARKETING Dealer & Vendor joint financial marketing program development -financial program to support dealer activities Dealer Communication policy/guide development Annual Marketing Dealer Conference hosting Training Dealer marketing managers - workshops & programs PRODUCT LAUNCHES - Launch strategy development - Car clinics research - model positioning, car purchase intentions, car evaluation Vs. competition, price perception - Define competitive environment: segment, price basket, customer profile, cross-shop, purchase/rejection reasons, key product strength and weak points - Role & mission, positioning, core customer and model KSPs development - Launch marketing targets setting: Brand (awareness, knowledge, liking, consideration, preference), Customer perception (styling, performance, innovative, etc.), Sales structure (conquest / loyalty / fleet) - Launch plan development: ATL, BTL, WEB / Digital / Social, DLRs activities, fleet events, PR EVENTS - Annual Company Strategy Conferences organisation - Test drive road show development and execution in Moscow&St’Pete and 6 regional cities (Toyota X-Country) - Moscow Motor Show - exhibition stand, branding, presentations, activities PR Establishment of new PR department: target setting, defining roles, Hire dedicated staff and hold pitch for PR agency PR strategy development - budget, activities, journalist events and loyalty programs Press tours - European and local test drives Press conferences BRAND MANAGER LEXUS January, 2007 - May, 2012 BRAND Defining Lexus brand positioning on Russian market - Brand strategy development Brand team and agencies management ATL Media strategy & planning Media planning, buying Media market activity monitoring & analysis Media strategy development: Launch, Tactic, Promotion (National + Dealer joint media campaign) Digital & online activations campaigns Creative production (TVC, Print) - Communication strategy development - Creative idea preparation - Creative execution/production: TV commercials 30”; 45”, 60”, TV/PR car footages, Print images, Brochure photo shoot, radio spot copywriting, EVENT MANAGEMENT - Moscow Motor Show - Lexus Hybrid Art lifestyle event - Test drive events – Lexus Master Class - Lexus Neo Couture fashion show

Образование

Обо мне

Дополнительные сведения:

10 years of experience in Marketing - ATL, Digital, BTL, PR 5 years of experience on managerial position leading 2 automotive brands Excellent knowledge of media and automotive market Excellent communication and presentation skills Excellent English (speaking, reading, writing) Fair French

Иностранные языки

  • Английский язык — cвободное владение
Фото, имя и контакты доступны только авторизованным пользователям
Похожие резюмеВсе 953 похожих резюме
Обновлено в 18:40Последнее место работы (1 год и 4 мес.)Руководитель проектовАвгуст 2024 – работает сейчас
Обновлено 14 ноябряПоследнее место работы (8 лет и 7 мес.)Директор магазинаЯнварь 1990 – август 1998
Обновлено 12 декабряПоследнее место работы Стажер отдела маркетингаСентябрь 2025 – сентябрь 2025
Обновлено 5 декабряПоследнее место работы (1 год и 5 мес.)Менеджер по рекламеИюль 2023 – декабрь 2024
Обновлено вчераПоследнее место работы (10 мес.)Руководитель отдела маркетингаЯнварь 2025 – ноябрь 2025
Обновлено вчераПоследнее место работы (7 мес.)Руководитель отдела маркетинга и рекламыФевраль 2018 – сентябрь 2018
Обновлено 2 декабря
Обновлено 13 ноябряПоследнее место работы (8 лет и 5 мес.)Директор департамента маркетинга и коммуникацийИюль 2017 – работает сейчас
Обновлено 7 ноябряПоследнее место работы (2 года и 10 мес.)Маркетолог / Marketing Manager / Head Of MarketingФевраль 2023 – работает сейчас
Работа в МосквеРезюмеМаркетинг, реклама, PRPRРуководитель отдела маркетинга

Смотрите также резюме




Общество с ограниченной ответственностью «СуперДжоб» Г.Москва, ул. Дмитровка М, дом 20 ИНН 7702319337 ОКВЭД 63.11.1 vip@superjob.ru +7(495)7907277 Программа ЭВМ SuperJob и Программные модули включены в Реестр российского программного обеспечения (ПО), реестровая запись № 9280 от 20.02.2021г. Программный интерфейс API SuperJob включен в Реестр российского программного обеспечения (ПО), реестровая запись № 11081 от 20.07.2021г.
© 2000–2025 SuperJob