Дополнительные сведения:
Я выпускница Московского государственного педагогического университета Института международного образования по специальности "педагогическое образование с двумя профилями подготовки: иностранный язык (английский язык) и экономика".
Мой уровень владения английским языком Advanced (C1). Обладаю фундаментальными знаниями и навыками в методике преподавания иностранных языков. Владею знаниями и навыками планирования урока (основная цель, вспомогательная цель, личная цель, этапы урока, цель этапа, сроки, порядок). У меня есть опыт работы с учениками разных возрастных групп (начальная школа, подростки и взрослые) как индивидуально, так и с классом. Я легко нахожу контакт со студентами. Поскольку моим вторым профилем обучения является экономика, у меня также был опыт преподавания делового английского языка с использованием подхода CLIL на начальном уровне с использованием учебника Business Result.
Как я готовлюсь к уроку? В самом начале мне важно познакомиться со студентами, определить их цель изучения языка и уровень владения языком. Следующим шагом является подбор учебных пособий и материалов в соответствии с возрастом, целями и интересами учеников. К каждому уроку я составляю план урока, интерактивные материалы, чтобы сделать урок максимально интересным и информативным. Мне нравится оформлять уроки в привлекательные презентации, чтобы привлечь внимание учащихся, и это удобно.
My name is Ekaterina. I am a graduate student of the Moscow State Pedagogical University of the Institute of International Education in the major of "pedagogical education with two training profiles: Foreign Language (English) and Economics". I am learning English, French, Korean, Japanese and Thai at the moment. I keen on learning foreign languages and cultures of other countries. I am especially fond of sharing my knowledge with other people.
My English level proficiency is Advanced (C1). I have fundamental knowledge and skills in TEFL. I possesses knowledge and skills in lesson planning (main aim, subsidiary aim, personal aim, lesson stages, stage aim, timing, procedure). I have experience working with students of different age groups (young leaners, teens, young adults and adults) both one-to-one and with a class. I easily find contact with students. Since my second training profile is Economics, I also had the experience in teaching Business English using the CLIL approach, at the Elementary level using the Business Result coursebook.
How do I prepare for the lesson? At the very beginning, it is important for me to get to know the students, to identify their aim of learning the language and the level of language proficiency. The next step is to select a teaching aids and materials according to age, aims and interests. For each lesson I make a lesson plan, interactive materials to make the lesson as interesting and informative as possible. I enjoy to design lessons in attractive presentations to capture the attention of students and this is convenient.